Innowacyjne systemy awaryjnej ewakuacji pasażerów aut i załóg pojazdów wojskowych

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE I PROCESY PRZEMYSŁOWE (W UJĘCIU HORYZONTALNYM)

ikona bez podpisów - fiolet: 
/sites/default/files/gradient_budownictwo-09_0.png
/sites/default/files/styles/miniaturka_200x200/public/branze/budownictwo.jpg?itok=-PEpG3sj

Innowacyjne systemy awaryjnej ewakuacji pasażerów aut i załóg pojazdów wojskowych

z.nowak@nowak-innovations.pl
Forma ochrony: 
Patent
Zgłoszenie patentowe
Forma komercjalizacji: 
Licencja
Współpraca techniczna (umowa o doradztwo)
Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)


Dawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do technologii
Opis technologii: 

Nowak Innovations sp. z o.o., opracowała i opatentowała w PL, EU, USA i w Chinach, innowacyjne systemy bezpieczeństwa - AEDO (Automatic Emergency Door Opening) i SECS (Seatbelt Emergency Cutting System), które są przeznaczone do stosowania w nowych i już eksploatowanych wszystkich rodzajach lądowych, powietrznych i wodnych środkach transportu cywilnego i wojskowego. Systemy AEDO i SECS działają po wypadkch,takich jak; zderzenia, dachowania, pożary lub zatopienia pojazdów oraz po wybuchach min i pocisków i są sterowane elektronicznym układem sterującym. Po zatrzymaniu się pojazdu, systemy AEDO i SECS, mogą być uruchamiane automatycznie, półautomatycznie lub ręcznie, przez pasażerów samochodów lub załogi pojazdów wojskowych. System AEDO otworzy najpierw zamki/rygle drzwi/włazów, a następnie otworzy/wypchnie nawet mocno zakleszczone/zablokowane drzwi/włazy, natomiast system SECS, przetnie nieodpięte pasy bezpieczeństwa. W systemie AEDO, są zastosowane pirotechniczne siłowniki teleskopowe, montowane np; w słupkach drzwiowych B i C lub w pobliżu drzwi/włazów, natomiast w systemie SECS, są zastosowane pirotechniczne przecinaki pasów bezpieczeństwa, montowane na taśmie pasa bezpieczeństwa, pod osłonami tapicerki. Systemy AEDO i SECS, rozwiązują problemy uwięzień pasażerów samochodów oraz załóg wojskowych środków transportu, nie mogących się wydostać z kabin pojazdów - środków transportu z powodu zakleszczonych/zablokowanych drzwi/włazów, natomiast system SECS, uwolni pasażerów samochodów lub załogi wojskowych srodków transportu, którzy nie byli w stanie odpiąć pasów bezpieczeństwa, np; z powodu odniesionych ran lub z powodu zablokowanego dostępu do zamka pasa bezpieczeństwa.

https://www.youtube.com/watch?v=nfC_x1tS2es&feature=youtu.be

Zalety/korzyści z zastosowania technologii: 

Systemy AEDO i SECS, są nowościami na skalę światową, gdyż dotychczas nie są stosowane powszechnie w przemyśle motoryzacyjnym i zbrojeniowych systemy awaryjnego otwierania zakleszczonych/zablokowanych drzwi/włazów lub awaryjnego przecinania nieodpiętych pasów bezpieczeństwa. W przemyśle motoryzacyjnym kilku producentów, stosuje głównie w luksusowych, opancerzonych modelach, systemy awaryjnej ewakuacji, np; BMW serii 7, Hiht Security, stosuje odstrzeliwanie przedniej szyby, Mercedes w modelach SLS, stosuje rozrywanie sworzni drzwi unoszonych do góry i podobnie Audi, stosuje w opancerzonym modelu A8 Security, rozrywanie ładunkami wybuchowymi śrub mocujących zawiasy drzwi. Powyższe systemy bezpieczeństwa, nie otwierają zakleszczonych drzwi i nie są skuteczne, gdy auto tonie w wodzie, szczególnie, gdy wpadnie do góry kołami. Natomiast w pojazdch wojskowych, są stosowane systemy awaryjnej ewakuacji załóg, polegające na wyrywaniu zakleszczonych drzwi/włazów, przez inny pojazd. Na zewnętrznych stronach drzwi/włazów, są montowane stalowe uchwyty, do których są zaczepiene mocne liny i ciężki pojazd wyrywa zakleszczone drzwi/włazy. Rozwiązanie to jest mało skuteczne, gdyż jest stosowane ze znacznym opóźnieniem, a tylko szybkie otworzenie drzwi/włazów, zapewni ewakuację załóg z płonących lub tonących pojazdów oraz umożliwi udzielanie pomocy medycznej.

Zastosowanie rynkowe: 

Systemy AEDO i SECS, są zaprojektowane do stosownia w nowych i także w już eksploatowanych - tuningowanych środkach transportu, takich jak; samochody osobowe i ciężarowe, wojskowe pojazdy opancerzone i pancerne, helikoptery, samoloty, statki i łodzie podwodne, pociągi, metro, a także budowle specjalne, np; morskie platformy wiertnicze, do zapobiegania śmierci pracowników i rozrywaniu obiektu, z powodu bardzo wysokich ciśnień, powstających w czasie wybuchów gazów.



Dawca technologii oferuje doradztwo związane z wdrożeniem
Doradztwo w zakresie: 

Spółka oferuje sprzedaż licencji i doradztwo techniczne oraz nadzór nad wdrożeniem technologii w nowych i już eksploatowanych cywilnych i wojskowych środkach transportu. Spółka współpracuje z renomowanym zagranicznym producentem pirotechnicznych generatorów gazu, co zapewnia możliwość dostaw generatorów gazu oraz dostosowania technologii Nowak Innovations, do wszystkich rodzajów środków transportu i obiektów budowlanych. W przypadku zainteresowania dostawami większych partii gotowych wyrobów, Spółka może zaoferować dostawy kompletnych wyrobów. Technologia Nowak Innovations, została już przetestowana w zastosowaniach cywilnych oraz militarnych i obecnie jest wdrażana, przez jedną z firm działających w branży zbrojeniowej.https://www.youtube.com/watch?time_continue=33&v=gzWwn0LVbn8,    https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=xFuH7MO1--c


Dawca technologii:
Zygmunt Nowak, www.nowak-innovations.pl

Dane kontaktowe

Zygmunt Nowak
+48 602 446 855

Kontakt z ARP

<strong>Nazwa podmiotu / Imię i nazwisko </strong>:

Zygmunt Nowak, www.nowak-innovations.pl
<strong>Czy prawa własności do technologii mają również inne podmioty / osoby?</strong>:

Nie
<strong>Nazwa technologii</strong>:
Innowacyjne systemy awaryjnej ewakuacji pasażerów aut i załóg pojazdów wojskowych
<br/><strong>Forma ochrony</strong>:
Patent, Zgłoszenie patentowe
<br/><br/><strong>Dojrzałość technologii</strong>:
<br/><br/><strong>Forma komercjalizacji</strong>:
Licencja, Współpraca techniczna (umowa o doradztwo), Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)
<br/><br/><strong>Opis technologii</strong>:

Nowak Innovations sp. z o.o., opracowała i opatentowała w PL, EU, USA i w Chinach, innowacyjne systemy bezpieczeństwa - AEDO (Automatic Emergency Door Opening) i SECS (Seatbelt Emergency Cutting System), które są przeznaczone do stosowania w nowych i już eksploatowanych wszystkich rodzajach lądowych, powietrznych i wodnych środkach transportu cywilnego i wojskowego. Systemy AEDO i SECS działają po wypadkch,takich jak; zderzenia, dachowania, pożary lub zatopienia pojazdów oraz po wybuchach min i pocisków i są sterowane elektronicznym układem sterującym. Po zatrzymaniu się pojazdu, systemy AEDO i SECS, mogą być uruchamiane automatycznie, półautomatycznie lub ręcznie, przez pasażerów samochodów lub załogi pojazdów wojskowych. System AEDO otworzy najpierw zamki/rygle drzwi/włazów, a następnie otworzy/wypchnie nawet mocno zakleszczone/zablokowane drzwi/włazy, natomiast system SECS, przetnie nieodpięte pasy bezpieczeństwa. W systemie AEDO, są zastosowane pirotechniczne siłowniki teleskopowe, montowane np; w słupkach drzwiowych B i C lub w pobliżu drzwi/włazów, natomiast w systemie SECS, są zastosowane pirotechniczne przecinaki pasów bezpieczeństwa, montowane na taśmie pasa bezpieczeństwa, pod osłonami tapicerki. Systemy AEDO i SECS, rozwiązują problemy uwięzień pasażerów samochodów oraz załóg wojskowych środków transportu, nie mogących się wydostać z kabin pojazdów - środków transportu z powodu zakleszczonych/zablokowanych drzwi/włazów, natomiast system SECS, uwolni pasażerów samochodów lub załogi wojskowych srodków transportu, którzy nie byli w stanie odpiąć pasów bezpieczeństwa, np; z powodu odniesionych ran lub z powodu zablokowanego dostępu do zamka pasa bezpieczeństwa.

https://www.youtube.com/watch?v=nfC_x1tS2es&feature=youtu.be


<strong>Zalety/korzyści z zastosowania technologii</strong>:

Systemy AEDO i SECS, są nowościami na skalę światową, gdyż dotychczas nie są stosowane powszechnie w przemyśle motoryzacyjnym i zbrojeniowych systemy awaryjnego otwierania zakleszczonych/zablokowanych drzwi/włazów lub awaryjnego przecinania nieodpiętych pasów bezpieczeństwa. W przemyśle motoryzacyjnym kilku producentów, stosuje głównie w luksusowych, opancerzonych modelach, systemy awaryjnej ewakuacji, np; BMW serii 7, Hiht Security, stosuje odstrzeliwanie przedniej szyby, Mercedes w modelach SLS, stosuje rozrywanie sworzni drzwi unoszonych do góry i podobnie Audi, stosuje w opancerzonym modelu A8 Security, rozrywanie ładunkami wybuchowymi śrub mocujących zawiasy drzwi. Powyższe systemy bezpieczeństwa, nie otwierają zakleszczonych drzwi i nie są skuteczne, gdy auto tonie w wodzie, szczególnie, gdy wpadnie do góry kołami. Natomiast w pojazdch wojskowych, są stosowane systemy awaryjnej ewakuacji załóg, polegające na wyrywaniu zakleszczonych drzwi/włazów, przez inny pojazd. Na zewnętrznych stronach drzwi/włazów, są montowane stalowe uchwyty, do których są zaczepiene mocne liny i ciężki pojazd wyrywa zakleszczone drzwi/włazy. Rozwiązanie to jest mało skuteczne, gdyż jest stosowane ze znacznym opóźnieniem, a tylko szybkie otworzenie drzwi/włazów, zapewni ewakuację załóg z płonących lub tonących pojazdów oraz umożliwi udzielanie pomocy medycznej.


<strong>Zastosowanie rynkowe</strong>:

Systemy AEDO i SECS, są zaprojektowane do stosownia w nowych i także w już eksploatowanych - tuningowanych środkach transportu, takich jak; samochody osobowe i ciężarowe, wojskowe pojazdy opancerzone i pancerne, helikoptery, samoloty, statki i łodzie podwodne, pociągi, metro, a także budowle specjalne, np; morskie platformy wiertnicze, do zapobiegania śmierci pracowników i rozrywaniu obiektu, z powodu bardzo wysokich ciśnień, powstających w czasie wybuchów gazów.


<strong>Słowa kluczowe</strong>:<br/>
drobnica, Dwutłokowy silnik toroidalny o dużej sprawności
<br/><br/><strong>Dawca zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem</strong>:
Tak
<strong>Doradztwo w zakresie</strong>:

Spółka oferuje sprzedaż licencji i doradztwo techniczne oraz nadzór nad wdrożeniem technologii w nowych i już eksploatowanych cywilnych i wojskowych środkach transportu. Spółka współpracuje z renomowanym zagranicznym producentem pirotechnicznych generatorów gazu, co zapewnia możliwość dostaw generatorów gazu oraz dostosowania technologii Nowak Innovations, do wszystkich rodzajów środków transportu i obiektów budowlanych. W przypadku zainteresowania dostawami większych partii gotowych wyrobów, Spółka może zaoferować dostawy kompletnych wyrobów. Technologia Nowak Innovations, została już przetestowana w zastosowaniach cywilnych oraz militarnych i obecnie jest wdrażana, przez jedną z firm działających w branży zbrojeniowej.https://www.youtube.com/watch?time_continue=33&v=gzWwn0LVbn8,    https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=xFuH7MO1--c




Kontakt:
Zygmunt Nowak
z.nowak@nowak-innovations.pl
+48 602 446 855
Dawcy - PDF