mFIDS

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE I PROCESY PRZEMYSŁOWE (W UJĘCIU HORYZONTALNYM)

ikona bez podpisów - fiolet: 
/sites/default/files/gradient_budownictwo-09_0.png
/sites/default/files/styles/miniaturka_200x200/public/branze/budownictwo.jpg?itok=-PEpG3sj

mFIDS

stensoft@stensoft.pl
Forma komercjalizacji: 
Licencja
Współpraca techniczna (umowa o doradztwo)


Dawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do technologii
Opis technologii: 

Tranport lotniczy staje się coraz popularniejszy. Problemem dla pasażerów jest natłok informacji i procedur związanych z tym typem podróżowania. System komputerowy mFIDS umożliwia przesyłanie na telefony pasażerów w sposób spersonalizowany informacji odnośnie ich lotów. Jest uzupełnieniem tradycyjnego systemu FIDS (Flight Information Display System - monitory, systemy audio). Działa za pomocą sensorów Bluetooth wykrywających telefony pasażerów na terenie lotniska na wyznaczonym obszarze i wysyłających informacje o locie, alerty itp. Nie wymaga instalacji aplikacji/oprogramowania ani łączności internetowej na urządzeniu mobilnym pasażera. Dzięki zastosowanej technologii pasażer jest prowadzony "za rączkę" za pośrednictwem urządzenia mobilonego do samolotu co znacznie ułatwia cały proces (bez konieczności szukania tablic lotów, słuchania komunikatów), zwiększa przepustowość terminali, eliminuje opóźnienia ze strony pasażera i umożliwia wygenerowanie dodatkowych zysków ze sprzedaży usług/towarów na terenie portu. Funkcjonalność systemu obejmuje również automatyczny pomiar prędkości obsługi pasażerów na poszczególnych stanowiskach oraz identyfikację sytuacji krytycznych.

Dodatkowo dostępny jest moduł rzeczywistości rozszerzonej w postaci warstwy i aplikacji mobilnej umożliwiający pasażerowi identyfikowanie oraz lokalizowanie stanowisk gate/check-in itp oraz skanowanie obrazu - np zamianę statycznych obrazków na dynamiczną tablicę lotów. 

 

Zalety/korzyści z zastosowania technologii: 

System realizuje zupełnie nowe podejście do obsługi pasażera - informacja jest spersonalizowana dla konkretnego pasażera i nie ma potrzeby "wyławiania" jej z ogólnego systemu informacji o lotach np monitorów informacyjnych. Ponadto, informacja jest szczegółowa i konkretna z podziałem na etapy (gdzie i kiedy się udać) - wejście na teren lotniska, checkin, kontrola bezpieczeństwa, bramki. Z perspektywy pasażera stanowi to znaczny wzrost jakości usług świadczonych przez port. Każdy pasażer z włączonym modułem Bluetooth w telefonie może aktywować system informacji bez instalowania aplikacji mobilnej.

Z perspektywy portu oznacza to minimalizację ryzyka opóźnień wynikłych z winy pasażera, czasu spędzanego w kolejkach, zwiększenie zysków ze sprzedaży lokalnej oraz monitoring wydajności/przepustowości w czasie rzeczywistym (np. sensory są w stanie sprawdzać czas oczekiwania na security czy identyfikować i lokalizować pasażerów powodujących potencjalne opóźnienie).

Zastosowanie rynkowe: 

W ramach wdrożenia na terenie portu lotniczego:

- automatyczny monitoring przepustowości pasażerskiej terminali na wybranych ciągach

- identyfikacja potencjalnych opóźnień wynikłych z winy pasażera

- personalizowany system informacji pasażerskiej



Dawca technologii oferuje doradztwo związane z wdrożeniem
Doradztwo w zakresie: 

Pełne doradztwo w zakresie wdrożenia oraz integracji z innymi systemami.

Załącznik: 

Dawca technologii:
Stensoft

Dane kontaktowe

Michał Mleczek
669572348

Kontakt z ARP

<strong>Nazwa podmiotu / Imię i nazwisko </strong>:

Stensoft
<strong>Czy prawa własności do technologii mają również inne podmioty / osoby?</strong>:

Nie
<strong>Nazwa technologii</strong>:
mFIDS
<br/><strong>Forma ochrony</strong>:
<br/><br/><strong>Dojrzałość technologii</strong>:
<br/><br/><strong>Forma komercjalizacji</strong>:
Licencja, Współpraca techniczna (umowa o doradztwo)
<br/><br/><strong>Opis technologii</strong>:

Tranport lotniczy staje się coraz popularniejszy. Problemem dla pasażerów jest natłok informacji i procedur związanych z tym typem podróżowania. System komputerowy mFIDS umożliwia przesyłanie na telefony pasażerów w sposób spersonalizowany informacji odnośnie ich lotów. Jest uzupełnieniem tradycyjnego systemu FIDS (Flight Information Display System - monitory, systemy audio). Działa za pomocą sensorów Bluetooth wykrywających telefony pasażerów na terenie lotniska na wyznaczonym obszarze i wysyłających informacje o locie, alerty itp. Nie wymaga instalacji aplikacji/oprogramowania ani łączności internetowej na urządzeniu mobilnym pasażera. Dzięki zastosowanej technologii pasażer jest prowadzony "za rączkę" za pośrednictwem urządzenia mobilonego do samolotu co znacznie ułatwia cały proces (bez konieczności szukania tablic lotów, słuchania komunikatów), zwiększa przepustowość terminali, eliminuje opóźnienia ze strony pasażera i umożliwia wygenerowanie dodatkowych zysków ze sprzedaży usług/towarów na terenie portu. Funkcjonalność systemu obejmuje również automatyczny pomiar prędkości obsługi pasażerów na poszczególnych stanowiskach oraz identyfikację sytuacji krytycznych.

Dodatkowo dostępny jest moduł rzeczywistości rozszerzonej w postaci warstwy i aplikacji mobilnej umożliwiający pasażerowi identyfikowanie oraz lokalizowanie stanowisk gate/check-in itp oraz skanowanie obrazu - np zamianę statycznych obrazków na dynamiczną tablicę lotów. 

 


<strong>Zalety/korzyści z zastosowania technologii</strong>:

System realizuje zupełnie nowe podejście do obsługi pasażera - informacja jest spersonalizowana dla konkretnego pasażera i nie ma potrzeby "wyławiania" jej z ogólnego systemu informacji o lotach np monitorów informacyjnych. Ponadto, informacja jest szczegółowa i konkretna z podziałem na etapy (gdzie i kiedy się udać) - wejście na teren lotniska, checkin, kontrola bezpieczeństwa, bramki. Z perspektywy pasażera stanowi to znaczny wzrost jakości usług świadczonych przez port. Każdy pasażer z włączonym modułem Bluetooth w telefonie może aktywować system informacji bez instalowania aplikacji mobilnej.

Z perspektywy portu oznacza to minimalizację ryzyka opóźnień wynikłych z winy pasażera, czasu spędzanego w kolejkach, zwiększenie zysków ze sprzedaży lokalnej oraz monitoring wydajności/przepustowości w czasie rzeczywistym (np. sensory są w stanie sprawdzać czas oczekiwania na security czy identyfikować i lokalizować pasażerów powodujących potencjalne opóźnienie).


<strong>Zastosowanie rynkowe</strong>:

W ramach wdrożenia na terenie portu lotniczego:

- automatyczny monitoring przepustowości pasażerskiej terminali na wybranych ciągach

- identyfikacja potencjalnych opóźnień wynikłych z winy pasażera

- personalizowany system informacji pasażerskiej


<strong>Słowa kluczowe</strong>:<br/>
bezhasłowy system uwierzytelnienia
<br/><br/><strong>Dawca zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem</strong>:
Tak
<strong>Doradztwo w zakresie</strong>:

Pełne doradztwo w zakresie wdrożenia oraz integracji z innymi systemami.




Kontakt:
Michał Mleczek
mmleczek@stensoft.pl
669572348
Dawcy - PDF