platforma z innowacyjnym napędem pionowego startu.

platforma z innowacyjnym napędem pionowego startu.

mada50-50@o2.pl
Forma ochrony: 
Inna forma ochrony
Poziom gotowości technologicznej (TRL): 
TRL 1
Forma komercjalizacji: 
Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)


Dawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do technologii
Opis technologii: 

Śmigłowce i tiltrotor (V22 Osprey) mają wspólną "wadę", nie mają powierzchni nośnej. W tym przypadku siłę nośną muszą wytworzyć wirniki główne, muszą też wytworzyć siłę ciągu, kąt natarcia łopat wirnika wzrasta, silnik pracuje na dużej mocy, wzrasta zużycie paliwa. Ze względu na prędkość liniową końcówek łopat wirnika prędkość śmigłowca jest ograniczona, zabierając duże ilości paliwa ogranicza między innymi ładowność. Aby rozwiązać ten problem zastosowałem inne rozwiązanie, platforma po pionowym starcie i płynnym przejściu do lotu poziomego uzyskuje dużą powierzchnię nośną. Musi to być stałopłat ze stałymi gondolami, tylko taki układ pozwoli na uzyskanie powierzchni nośnej podczas lotu. Gondole są kluczowym elementem platformy, pracują w dwóch trybach, tryb aktywny stosujemy podczas startu, pracy w zawisie i lądowaniu, tryb pasywny stosujemy podczas płynnego przejścia ze startu pionowego do lotu i odwrotnie. Podczas lotu gondole wyłączane, i chowane w płacie, pracują silniki lotu, napęd pionowego startu ponownie jest uruchamiany podczas podejścia do lądowania, wyłączamy silniki lotu. Gondole są wyposażone w system sterowania platformą, podczas startu, pracy w zawisie i lądowaniu, na czas lotu ten system jest wyłączany. Platforma na czas lotu jest samolotem, łącznie z systemem sterowania i dużą prędkością przelotową. Ten system pionowego startu pozwoli na budowę platform które, nie potrzebują pasów startowych, wystarczą niewielkie lądowiska, zaoszczędzą duże ilości paliwa, zabierze większe ładunki, osiągnie większe prędkości. Platforma ma dwa niezależne układy napędowe, zwiększa się przez to bezpieczeństwo, w razie awarii jednego bezpiecznie wyląduje na drugim.

Zalety/korzyści z zastosowania technologii: 

Śmigłowce i tiltrotor nawet gdy będziemy ich unowocześniać pozostaną dalej bez powierzchni nośnej, dalej pozostaną śmigłowcami. Jeżeli będzie to śmigłowiec z rotorem i śmigłem ogonowym lub śmigłowiec z przeciw bieżnymi wirnikami i śmigłem pchającym dalej będzie duże zużycie paliwa. Podaje się że śmigłowiec nowej generacji osiągnął max. prędkość około 500 km/h, ale przelotowa to tylko 350 km/h . W przypadku platformy, prędkość w locie będzie zależała od potrzeb w jakich będzie eksploatowana i mocy silników, prędkość przelotowa 500-600 jest do osiągnięcia. Orientacyjne dane: dł. platformy około 19000 mm. rozpiętość około 26000 mm, prędkość w zależności od mocy silników, zabierze na pokład 5-6 ton ładunku lub około 40 osób, gondole o średnicy 3000 mm. Nie ma jeszcze takich rozwiązań na rynku, prawdopodobnie nie ma jeszcze takiego systemu pionowego startu, dlatego wszyscy starają się udoskonalać śmigłowce.

Zastosowanie rynkowe: 

Platforma z napędem jaki proponuje będzie miała nieograniczone możliwości w zastosowaniu. W biznesie gdzie kluczowe jest czas i szybkość w działaniu, platforma może być tym czego biznes potrzebuje. Do tej pory z firmy udajemy się na lotnisko, dalej lot na lotnisko docelowe i dojazd do kontrahenta. Większość firm usytuowana jest na peryferiach miast i każda może wygospodarować niewielkie lądowisko, podróż bezpośrednio z firmy do firmy. Dodając do tego to że po pionowym starcie uzyskuje powierzchnię nośną i jest samolotem, uzyskamy duże prędkości. Podobnie jest z transportem lotniczym cargo, od producenta do magazynów na lotnisku, załadunek na samolot i lot na lotnisko docelowe, rozładunek do magazynów, ponowny załadunek na samochody i dopiero do odbiorcy. Platforma ładunki około 5-6 ton mogłaby bezpośrednio od producenta dostarczyć do odbiorcy, dodać do tego że nie długo mogą silniki lotnicze być napędzane wodorem, taki transport może okazać się tani i szybki. Pisząc o wszechstronności należy wspomnieć o wojsku i różnego rodzaju służbach, mieliśmy pożar katedry w Paryżu, platformy w ciągu kilku minut od zgłoszenia podjęłaby akcję, mając na pokładzie po 5-6 ton środków gaśniczych podjęłyby skuteczną akcje. Mając wgląd na sytuację z góry, łatwiej jest ocenić sytuację i podjąć skuteczne działania, pamiętajmy że budujemy coraz wyższe budynki. Podczas działań wojennych zniszczone zostaną lotniska, pasy startowe, drogi, mosty i linie kolejowe, sukces w walce zależy od mobilności oddziałów, szybkości zaopatrzenia, platformy mogą być jedynym środkiem który to zapewni.



Dawca technologii oferuje doradztwo związane z wdrożeniem
Doradztwo w zakresie: 

Platforma jako całość wymaga pracy konstruktorów lotniczych, napęd pionowego startu jest jako składowa platformy. Gondole są powielane, najważniejszą gondolą jest gondola z pełnym sterowaniem podczas startu, pracy w zawisie i lądowaniu. Mam rysunki wyjaśniające budowę i zasadę działania poszczególnych podzespołów napędu na modelu platformy. Przekażę całą wiedzę z tym związaną, mimo wszystko potrzeba konsultacji specjalistów.

Słowa kluczowe: 

Dawca technologii:
adam adamik

Dane kontaktowe

adam adamik
+48 730 400 145

Kontakt z ARP

<strong>Nazwa podmiotu / Imię i nazwisko </strong>:

adam adamik
<strong>Czy prawa własności do technologii mają również inne podmioty / osoby?</strong>:

Nie
<strong>Nazwa technologii</strong>:
platforma z innowacyjnym napędem pionowego startu.
<br/><strong>Forma ochrony</strong>:
Inna forma ochrony
<br/><br/><strong>Dojrzałość technologii</strong>:
TRL 1
<br/><br/><strong>Forma komercjalizacji</strong>:
Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)
<br/><br/><strong>Opis technologii</strong>:

Śmigłowce i tiltrotor (V22 Osprey) mają wspólną "wadę", nie mają powierzchni nośnej. W tym przypadku siłę nośną muszą wytworzyć wirniki główne, muszą też wytworzyć siłę ciągu, kąt natarcia łopat wirnika wzrasta, silnik pracuje na dużej mocy, wzrasta zużycie paliwa. Ze względu na prędkość liniową końcówek łopat wirnika prędkość śmigłowca jest ograniczona, zabierając duże ilości paliwa ogranicza między innymi ładowność. Aby rozwiązać ten problem zastosowałem inne rozwiązanie, platforma po pionowym starcie i płynnym przejściu do lotu poziomego uzyskuje dużą powierzchnię nośną. Musi to być stałopłat ze stałymi gondolami, tylko taki układ pozwoli na uzyskanie powierzchni nośnej podczas lotu. Gondole są kluczowym elementem platformy, pracują w dwóch trybach, tryb aktywny stosujemy podczas startu, pracy w zawisie i lądowaniu, tryb pasywny stosujemy podczas płynnego przejścia ze startu pionowego do lotu i odwrotnie. Podczas lotu gondole wyłączane, i chowane w płacie, pracują silniki lotu, napęd pionowego startu ponownie jest uruchamiany podczas podejścia do lądowania, wyłączamy silniki lotu. Gondole są wyposażone w system sterowania platformą, podczas startu, pracy w zawisie i lądowaniu, na czas lotu ten system jest wyłączany. Platforma na czas lotu jest samolotem, łącznie z systemem sterowania i dużą prędkością przelotową. Ten system pionowego startu pozwoli na budowę platform które, nie potrzebują pasów startowych, wystarczą niewielkie lądowiska, zaoszczędzą duże ilości paliwa, zabierze większe ładunki, osiągnie większe prędkości. Platforma ma dwa niezależne układy napędowe, zwiększa się przez to bezpieczeństwo, w razie awarii jednego bezpiecznie wyląduje na drugim.


<strong>Zalety/korzyści z zastosowania technologii</strong>:

Śmigłowce i tiltrotor nawet gdy będziemy ich unowocześniać pozostaną dalej bez powierzchni nośnej, dalej pozostaną śmigłowcami. Jeżeli będzie to śmigłowiec z rotorem i śmigłem ogonowym lub śmigłowiec z przeciw bieżnymi wirnikami i śmigłem pchającym dalej będzie duże zużycie paliwa. Podaje się że śmigłowiec nowej generacji osiągnął max. prędkość około 500 km/h, ale przelotowa to tylko 350 km/h . W przypadku platformy, prędkość w locie będzie zależała od potrzeb w jakich będzie eksploatowana i mocy silników, prędkość przelotowa 500-600 jest do osiągnięcia. Orientacyjne dane: dł. platformy około 19000 mm. rozpiętość około 26000 mm, prędkość w zależności od mocy silników, zabierze na pokład 5-6 ton ładunku lub około 40 osób, gondole o średnicy 3000 mm. Nie ma jeszcze takich rozwiązań na rynku, prawdopodobnie nie ma jeszcze takiego systemu pionowego startu, dlatego wszyscy starają się udoskonalać śmigłowce.


<strong>Zastosowanie rynkowe</strong>:

Platforma z napędem jaki proponuje będzie miała nieograniczone możliwości w zastosowaniu. W biznesie gdzie kluczowe jest czas i szybkość w działaniu, platforma może być tym czego biznes potrzebuje. Do tej pory z firmy udajemy się na lotnisko, dalej lot na lotnisko docelowe i dojazd do kontrahenta. Większość firm usytuowana jest na peryferiach miast i każda może wygospodarować niewielkie lądowisko, podróż bezpośrednio z firmy do firmy. Dodając do tego to że po pionowym starcie uzyskuje powierzchnię nośną i jest samolotem, uzyskamy duże prędkości. Podobnie jest z transportem lotniczym cargo, od producenta do magazynów na lotnisku, załadunek na samolot i lot na lotnisko docelowe, rozładunek do magazynów, ponowny załadunek na samochody i dopiero do odbiorcy. Platforma ładunki około 5-6 ton mogłaby bezpośrednio od producenta dostarczyć do odbiorcy, dodać do tego że nie długo mogą silniki lotnicze być napędzane wodorem, taki transport może okazać się tani i szybki. Pisząc o wszechstronności należy wspomnieć o wojsku i różnego rodzaju służbach, mieliśmy pożar katedry w Paryżu, platformy w ciągu kilku minut od zgłoszenia podjęłaby akcję, mając na pokładzie po 5-6 ton środków gaśniczych podjęłyby skuteczną akcje. Mając wgląd na sytuację z góry, łatwiej jest ocenić sytuację i podjąć skuteczne działania, pamiętajmy że budujemy coraz wyższe budynki. Podczas działań wojennych zniszczone zostaną lotniska, pasy startowe, drogi, mosty i linie kolejowe, sukces w walce zależy od mobilności oddziałów, szybkości zaopatrzenia, platformy mogą być jedynym środkiem który to zapewni.


<strong>Słowa kluczowe</strong>:<br/>
stałopłat
<br/><br/><strong>Dawca zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem</strong>:
Tak
<strong>Doradztwo w zakresie</strong>:

Platforma jako całość wymaga pracy konstruktorów lotniczych, napęd pionowego startu jest jako składowa platformy. Gondole są powielane, najważniejszą gondolą jest gondola z pełnym sterowaniem podczas startu, pracy w zawisie i lądowaniu. Mam rysunki wyjaśniające budowę i zasadę działania poszczególnych podzespołów napędu na modelu platformy. Przekażę całą wiedzę z tym związaną, mimo wszystko potrzeba konsultacji specjalistów.




Kontakt:
adam adamik
mada50-50@o2.pl
+48 730 400 145
Dawcy - PDF