Silnik wielocylindrowy zwłaszcza na sprężone gazy lub spalinowy wewnętrznego spalania ze zmiennym stopniem sprężania

INNE

ikona bez podpisów - fiolet: 
/sites/default/files/biale_inne_branze-12-12_0_0.png
/sites/default/files/styles/miniaturka_200x200/public/branze/inne_0.jpg?itok=gL8LxqzN

Silnik wielocylindrowy zwłaszcza na sprężone gazy lub spalinowy wewnętrznego spalania ze zmiennym stopniem sprężania

darek.w799@gmail.com
Forma ochrony: 
Patent
Poziom gotowości technologicznej (TRL): 
TRL 6
Forma komercjalizacji: 
Licencja
Współpraca techniczna (umowa o doradztwo)
Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)


Dawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do technologii
Opis technologii: 

Silnik toroidalny wielocylindrowy dwutłokowy, mający zastosowanie jak obecne silniki tłokowe wewnętrznego spalania i zasilane gazem pod ciśnieniem. Rozwiązuje problem budowy silników dwutłokowych z dwoma wałami korbowymi lub rozbudowanymi układami korbowo-tłokowymi. Proponowana konstrukcja oparta jest na jednym wale korbowym i opatentowanym prostym połączeniu tłoków pomocniczych pracujących w tym samym cylindrze co tłoki główne. Cechą główną jest wysoki stopień przetwarzania ciśnienia gazów roboczych na moment obrotowy. Pracujący pierwszy prototyp silnika na  sprężonym powietrzu potwierdza możliwość zużycia o około 35% mniej gazu roboczego w stosunku do obecnie dostępnych siników tłokowych, przy generowaniu tej samej mocy na wale. Prototyp przebadano na stanowisku pomiarowo- badawczym Politechniki.

Zalety/korzyści z zastosowania technologii: 

Wysoką sprawnością ogólną, zmniejszonym o około 35% zużyciem gazów roboczych, co powinno przełożyć się na podobną oszczędność w zużyciu paliw przy zastosowaniu spalania wewnętrznego.  Możliwość zastosowania nowych metod zasilania z możliwością spalania wszelkich paliw gazowych i płynnych. Wysoko momemtowy wolno obrotowy silnik, który nie potrzebuje turbodoładowania. 

Zastosowanie rynkowe: 

Zbieżne z zastosowaniem obecnych silników tłokowych. Głównie do napędu maszyn rolniczych wolnobieżnych i budowlanych. Przemysł motoryzacyjny do napędu samochów.



Dawca technologii oferuje doradztwo związane z wdrożeniem
Doradztwo w zakresie: 

 Doradstwo w zakresie zastosowania nowych systemów zasilania dla silników o wysokim stopniu przetważania ciśnienia gazów roboczych na moment obrotowy.


Dawca technologii:
Dariusz Wójtowicz osoba fizyczna

Dane kontaktowe

Dariusz Wójtowicz
+48600753730

Kontakt z ARP

<strong>Nazwa podmiotu / Imię i nazwisko </strong>:

Dariusz Wójtowicz osoba fizyczna
<strong>Czy prawa własności do technologii mają również inne podmioty / osoby?</strong>:

Nie
<strong>Nazwa technologii</strong>:
Silnik wielocylindrowy zwłaszcza na sprężone gazy lub spalinowy wewnętrznego spalania ze zmiennym stopniem sprężania
<br/><strong>Forma ochrony</strong>:
Patent
<br/><br/><strong>Dojrzałość technologii</strong>:
TRL 6
<br/><br/><strong>Forma komercjalizacji</strong>:
Licencja, Współpraca techniczna (umowa o doradztwo), Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)
<br/><br/><strong>Opis technologii</strong>:

Silnik toroidalny wielocylindrowy dwutłokowy, mający zastosowanie jak obecne silniki tłokowe wewnętrznego spalania i zasilane gazem pod ciśnieniem. Rozwiązuje problem budowy silników dwutłokowych z dwoma wałami korbowymi lub rozbudowanymi układami korbowo-tłokowymi. Proponowana konstrukcja oparta jest na jednym wale korbowym i opatentowanym prostym połączeniu tłoków pomocniczych pracujących w tym samym cylindrze co tłoki główne. Cechą główną jest wysoki stopień przetwarzania ciśnienia gazów roboczych na moment obrotowy. Pracujący pierwszy prototyp silnika na  sprężonym powietrzu potwierdza możliwość zużycia o około 35% mniej gazu roboczego w stosunku do obecnie dostępnych siników tłokowych, przy generowaniu tej samej mocy na wale. Prototyp przebadano na stanowisku pomiarowo- badawczym Politechniki.


<strong>Zalety/korzyści z zastosowania technologii</strong>:

Wysoką sprawnością ogólną, zmniejszonym o około 35% zużyciem gazów roboczych, co powinno przełożyć się na podobną oszczędność w zużyciu paliw przy zastosowaniu spalania wewnętrznego.  Możliwość zastosowania nowych metod zasilania z możliwością spalania wszelkich paliw gazowych i płynnych. Wysoko momemtowy wolno obrotowy silnik, który nie potrzebuje turbodoładowania. 


<strong>Zastosowanie rynkowe</strong>:

Zbieżne z zastosowaniem obecnych silników tłokowych. Głównie do napędu maszyn rolniczych wolnobieżnych i budowlanych. Przemysł motoryzacyjny do napędu samochów.


<strong>Słowa kluczowe</strong>:<br/>
Dwutłokowy silnik toroidalny o dużej sprawności
<br/><br/><strong>Dawca zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem</strong>:
Tak
<strong>Doradztwo w zakresie</strong>:

 Doradstwo w zakresie zastosowania nowych systemów zasilania dla silników o wysokim stopniu przetważania ciśnienia gazów roboczych na moment obrotowy.




Kontakt:
Dariusz Wójtowicz
darek.w799@gmail.com
+48600753730
Dawcy - PDF