Baza technologii


Logo wpisu AReality - platforma do wyświetlania obiektów w internecie przestrzennym dla handlu

AReality - platforma do wyświetlania obiektów w internecie przestrzennym dla handlu

Reality Unit sp. z o.o.

Opis technologii

Platforma AReality jest narzędziem do wyświetlania obiektów 3D w rzeczywistości rozszerzonej dedykowana handlowi zarówno internetowemu, jak i stacjonarnemu. Pozwala to biznesom na “przeniesienie” oferowanych produktów do miejsc, gdzie są ich klienci. Dzięki AReality przedmioty, które oferują przedsiębiorcy docierają do odbiorców jakby były z nimi “w ich rzeczywistości”. Reality Unit wychodzi naprzeciw najnowszym trendom rynkowym i wdraża system, który przenosi doświadzenie związane z decyzjami zakupowymi do klienta. W tym celu wykorzystuje narzędzie, która posiada praktycznie każdy, smartfon z dostępem do internetu. Co AReality daje to biznesom? Firmom, które mają już obecność online, pomaga rozwiązywać najbardziej nękający ich problem - zwroty produktów. Szacuje się, iż nawet 40% produktów zamawianych online jest oddawanych sprzedającym. Rzeczywistość rozszerzona, poprzez oddanie realnego wyglądu produktu, w miejscu, gdzie użytkownik będzie z niego korzystał pozwala zmniejszyć ryzyko zwrotów. Firmom, które nie posiadają obecności online, tworzy nowy kanał dystrybucji oraz dialogu z klientem. Pozwala na dotarcie do miejsca, gdzie użytkownik będzie korzystać z przedmiotu, aby mógł zobaczyć go w jego “naturalnym” środowisku pozakupowym. Jak działa platforma AReality? AReality jest platformą webową, dostępna z poziomu przeglądarki internetowej. Korzystanie z niej sprowadza się do 3 prostych kroków. 1. Użytkownik, w konfiguratorze, dodaje modele/textury/obrazki/video - wszystkie materiały, które chce wyświetlać w rzeczywistości rozszerzonej i tworzy tzw. Scenę, określa co ma się wyświetlać, jak powinno się prezentować. Może dodać wiele plików, aby stworzyć rozbudowaną scenę, ale może również dodać pojedynczy obiekt. 2. Dane z pkt 1 są zapisywane w bazie i taką konfigurację można pobrać poprzez API 3. Użytkownik dostaje dostęp do swoich danych poprzez API lub plik SDK, dzięki któremu będzie mógł pobierać powyższe zasoby z serwera Reality Unit do swojej aplikacji Platforma AReality jest aktualnie dostępna w wersji 1.0. - wspiera działania aplikacji mobilnych (Android oraz iOS) już istniejących. Reality Unit jest w stanie zapewnić wsparcie również biznesom, które nie posiadają aplikacji mobilnych oraz mają obecność tylko z wersji web (np. Strony internetowe). Przykłady: Biznes posiada aplikację mobilną iOS - AReality działa Biznes posiada aplikację mobilną Android - AReality działa Biznes posiada aplikację mobilną Android oraz iOS - AReality działą Biznes nie posiada aplikacji mobilnych - Reality Unit wspomoże biznes w tworzeniu aplikacji Biznes nie posiada aplikacji mobilnych i nie chce ich tworzyć, gdyż woli obecność tylko w internecie web, na przykład poprzez stronę internetową, która działa w przeglądarkach mobilnych - Reality Unit wspomoże biznes w przygotowaniu wersji webowej rozwiazania

Zalety / korzyści z zastosowania technologii

Rzeczywistość rozszerzona (augmented reality - AR) ma na celu przeniesienie doświadczeń zakupowych, których użytkownik doświadcza w sklpeach stacjonarnych do tzw. Internetu przestrzennego. Celem jest, aby użytkownik zobczył przedmiot w jego naturalnym środowisku, czyli tam gdzie dana osoba będzie z niego korzystać. Znany jest przykład sklepu internetowego, który wprowadził AR na swojej stronie internetowej. Plecaki w cenach od $100 do nawet $1000 są sprzętem specjalistycznym, który - przy zakupie online - wymaga dokładnego zaznajomienia się z przedmiotem. Wprowadzenia AR spowodowało, iż 90% osób, które skorzystało z prezentacji 3D produktu dokonało zakupu. W przypadku ecommerce AR niweluje również tzw. pozakupowe niezadowolenie z produktu powodowane innym wyglądem przedmiot online niż w “realu”. Szacuje się, iż ponad 40% przedmiotów jest oddawanych, głównym powodem jest to niezadowolenie z wyglądu produktu. Użytkownicy, którzy dokonują zakupów w internecie, zauważają, iż AR może wzmocnić ich doznania zakupowe (63%). Ponad 20% użytkowników, zauważa, iż wolałby dokonać zakupów online niż offline jeśli mogliby korzystać z AR. A 35% użytkowników częśćiej dokonywałoby zakupów, gdyby mogli skorzystać z “try-before-buy” w rzeczywistości rozszerzonej. AR wpływa również na doświadczenia związane z cenami produktu. 40% użytkowników, którzy Liczba firm, które korzystaja z AR rokrocznie rośnie, nabardziej znanym przykładem jest aplikacja AR giganta meblowego IKEA, która pozwala na “obejrzenie” mebli w domach ludzi. Zauważa się również, korzystny wpływ na postrzeganie biznesów, które korzystają z AR. Takie marki są postrzegane jako nowoczesne przez użytkowników.

Zastosowanie rynkowe

eCommerce oraz handel stacjonarny. Tak naprawdę każda organizacja, która dokonuje sprzedaży produktów może korzystać z AReality. Zarówno firmy z obecnością online, jak i będące offline dostana wsparcie w AReality. Znane są przykład z branż motoryzacyjncyh (Porsche, Tesla, Range Rover), które korzystają z AR. Branże meblarskie (IKEA), producenci armatury, drzwi i okien. Firmy oferujące AGD oraz RTV. Słowem, każdy kto prowadzi sprzedaż.

Tagi

Branże

Lokalizacja

Dane podmiotu

Nazwa: Reality Unit sp. z o.o.

NIP: 7123398021

Kraj: Polska

Adres www: https://www.realityunit.one/

Typ podmiotu: Przedsiębiorstwo

Wielkość: Mikro

Forma ochrony

Chronione prawem autorskim

Poziom gotowości technologicznej

TRL 8

Forma komercjalizacji

Licencja
Współpraca techniczna (umowa o doradztwo)
Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)

Dodatkowe informacje

Inne podmioty/osoby nie posiadają praw własności do tej technologii.
Posiadający technologię zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem.

Dodano 12 maja 2021 16:52

Wróć na stronę "Bazy"