Baza technologii

Automatyczny System Transportowania Samolotów po płycie lotniska.
Robert Wiencek
Opis technologii / usługi
Automatyczny system do transportowania samolotów. Pomysł narodził się podczas luźnej rozmowy ze znajomym pilotem. Powiedział, że od momentu wylądowania na lotnisku, jedynie w drodze do Gate'u jego samolot spala średnio 2 tony paliwa lotniczego! Cóż za marnotrawstwo...Dokładne wyliczenia ukazały nam dopiero tą skalę: Podczas kołowania samolotów tylko na trzech europejskich lotniskach - Frankfurt, Londyn Heathrow, Paryż Charles de Gaulle - zużywane jest 936.750.000 litrów paliwa, przy założeniu, że każdorazowe kołowanie nie twa dłużej niż 10 minut. Jednocześnie miliony ton gazów cieplarnianych emitowanych jest do atmosfery, W przypadku zastosowania naszego systemu transportującego samoloty, oszczędność na kosztach paliwa (tylko na trzech wyżej wymienionych lotniskach) wyniesie 749.400.000 EURO!
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
Kolejne, niemniej ważne zalety systemu to: Stosunkowo niskie koszty systemu. Zwrot inwestycji w przeciągu maksymalnie jednego roku. Znaczne ograniczenie hałasu zmniejszy jego uciążliwość, zarówno na lotnisku jak i w jego okolicy. Redukcja zatrudnienia personelu lotniskowego – w konsekwencji zmniejszenie kosztów lotniska. Szybsza i bardziej precyzyjna organizacja kołowania samolotów na lotnisku – w konsekwencji większa przepustowość lotniska. Niezawodność systemu uzyskana m. in. poprzez prostą konstrukcję. W okresie zimowym system jest podgrzewany. Mała uciążliwość dla lotniska w trakcie instalowania systemu. Montaż odbywa się przy normalnie funkcjonującym lotnisku. Podwyższanie konkurencyjności lotnisk posiadających system w stosunku do tradycyjnych lotnisk. Zwiększenie bezpieczeństwa kołujących samolotów. system blokuje nadmierne zbliżenie się samolotów podczas ograniczonej widoczności. Znaczne obniżenie kosztów ubezpieczenia głównej przyczyny wypadków lotniczych.