Baza technologii
PHONEID - mobilne uwierzytelnianie użytkowników
Henryk Kułakowski
Opis technologii / usługi
Rozwój cyfrowej gospodarki pociąga za sobą całkowicie nowe wyzwania w zakresie cyfrowej tożsamości. Rosnąca liczba kont internetowych i coraz większe wymagania dotyczące złożoności haseł powodują, iż użytkownicy korzystają z tych samych haseł do wielu serwisów. Jednocześnie gwałtownie rośnie liczba ataków internetowych i wyłudzeń cyfrowych tożsamości. Powoduje to ogromne straty – dla użytkowników i dla biznesu. Najpopularniejszy na rynku sposób uwierzytelniania użytkowników nie zdaje już egzaminu i jest mało bezpieczny. Możliwość zapamiętywania haseł w przeglądarkach czy logowanie za pomocą serwisów społecznościowych zwiększa wygodę użytkowników kosztem ich bezpieczeństwa. PHONEID nie tylko spełnia wysokie wymagania odnośnie poziomu zaufania cyfrowej tożsamości, ale dodatkowo jest proste i wygodne w użyciu, co jest niezwykle istotne z punktu widzenia użytkownika końcowego. W odróżnieniu od konkurencyjnych rozwiązań PHONEID może być masowo wdrożony przy minimalnych nakładach inwestycyjnych, gdyż dostępne jest z dowolnego, nawet najprostszego telefonu komórkowego, bez użycia transmisji danych. PHONEID to nie tylko optymalne rozwiązanie do weryfikacji tożsamości użytkownika, ale również jego identyfikacji, co jest nowością na rynku. Olbrzymim atutem rozwiązania jest również możliwość zapewnienia jednolitego sposobu uwierzytelniania we wszystkich kanałach kontaktu z klientem: poprzez stronę internetową, aplikację na telefonie, call center czy w fizycznym punkcie.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
Bezpośrednie korzyści z zastosowania rozwiazania: większe bezpieczeństwo i wygoda niż dla metody login/hasło, niższe koszty niż dla tokenów SMS, uniwersalność i omnikanałowość (jeda metoda uwierzytelniania we wszystkic kanałach obsługi klienta), niskie koszty wdrożenia (minimalne inwestycje) i funkcjonowania (opłaty tylko za aktywnych użytkowników), niższe koszty obsługi klienta w zakresie jego bezpieczeństwa i uwierzytelniania, większe zadowolenie klientów.
Zastosowanie rynkowe
Rozwiązanie można zastosować w kazdej branży, w której konieczna jest identyfikacja bądź autoryzacja klienta (w tym weryfikacja jego tożsamości).Rozwiązanie można wdrożyć zarówno w zastosowaniach moblnych czy internetowych, jak również w klasycznych punktach sprzedaży. Przykładowe branże: bankowość, energetyka, e-commerce, e-bilety, dostęp do treści cyfrowych, zawieranie umów na odległość inne