Baza technologii
Układ napędowy z ukośnie poprowadzonymi półosiami napędowymi do pojazdu z niezależnym zawieszeniem kół
Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
Opis technologii / usługi
Układ napędowy ma ukośnie poprowadzone półosie napędowe łączące przekładnię główną z piastą koła jezdnego za pośrednictwem przegubów równobieżnych i przekładni stożkowych po stronie wewnętrznej i zewnętrznej półosi napędowych. Przekładnia stożkowa znajduje się pomiędzy zewnętrznym przegubem równobieżnym i piastą koła jezdnego, a wewnętrzny przegub równobieżny jest połączony z wewnętrzną przekładnią stożkową umieszczoną na wyjściu przekładni głównej (wyposażonej w mechanizm różnicowy). Dzięki ukośnemu poprowadzeniu półosi zwiększa się ich długość w stosunku do rozwiązania tradycyjnego, co z kolei umożliwia zwiększenie pionowego skoku kół bez nadmiernego zwiększenia kątów załamania przegubów równobieżnych półosi.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
Zwiększenie pionowego skoku zawieszenia. Wykorzystanie przekładni stożkowych jako zwolnic. Poprawa własności trakcyjnych pojazdu w trudnym terenie. Zwiększenie możliwości stosowania zawieszeń niezależnych w pojazdach terenowych. Obniżenie wysokości środka masy pojazdu terenowego w porównaniu z pojazdem wyposażonym w zawieszenia zależne Poprawa własności trakcyjnych pojazdów terenowych, szczególnie w trudnym terenie.
Zastosowanie rynkowe
Rozwiązanie może znaleźć zastosowanie w pojazdach terenowych z napędem wszystkich osi i z niezależnym zawieszeniem kół. W pojazdach takich skok pionowy kół, szczególnie kierowanych jest ograniczony maksymalnymi dopuszczalnymi kątami załamania przegubów. Wydłużenie półosi napędowych w rozwiązani według wynalazku umożliwia zwiększenie pionowego skoku kół.
Tagi
Branże
Lokalizacja
Dane podmiotu
Nazwa: Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
NIP: 7010360620