Baza technologii


Logo wpisu Zmiana napędu autobusów z silnika olejowego (diesel) na napęd elektryczny

Zmiana napędu autobusów z silnika olejowego (diesel) na napęd elektryczny

Halina Jaskuła

Opis technologii

Firma MCI Invest Ltd (dalej zwana „MCI”) proponuje zawarcie Umowy o transferze praw do technologii i nadaniu licencji w zakresie przekształcania autobusów starej technologii z napędem olejowym (Diesla) na nowoczesne autobusy z napędem elektrycznym, zmodernizowanym nadwoziem, układem napędowym, akumulatorami, ładowarkami, itd. Umowa o transferze praw do technologii i nadaniu licencji przewiduje także dostawę wtyczek, układu napędowego, akumulatora zasilającego, systemu kontroli, klimatyzacji elektrycznej, systemu ładowania i ładowarki. Główne elementy produktów to: zintegrowany silnik napędowy z magnesami stałymi wraz z urządzeniem sterującym, silnik indukcyjny prądu zmiennego wraz z urządzeniem sterującym, urządzenie sterujące układami pomocniczymi, energooszczędna klimatyzacja pokładowa, zintegrowana elektryczna pompa hydrauliczna oraz zestaw pomp sterujących, ładowarki o dużej mocy oraz punkty do szybkiego ładowania na potrzeby różnych typów pojazdów elektrycznych.

Zalety / korzyści z zastosowania technologii

Zaproponowane rozwiązanie jest tańsze od zakupu nowych autobusów z napędem elektrycznym. Przełomowość naszego układu napędowego polega na, m.in.: niezawodności, efektywności i niskich kosztach; braku skrzyni biegów w układzie napędowym, dzięki czemu można oszczędzić dużo czasu i nakładów pieniężnych na konserwację; funkcji regeneracji silnika, która stanowi podwójne zabezpieczenie podczas używania pojazdu; niezawodności, dzięki której silnik i sterownik mają żywotność przekraczającą 8 lat pracy; gęstości energii akumulatorów o dużej pojemności dochodzącej do 160Wh/kg, przy wskaźniku objętości 10-20%; zastosowaniu większych akumulatorów (niż tradycyjne) wyposażonych w system przeciwpożarowy; wydajności pracy sprężarki klimatyzacji elektrycznej wynoszącej 3,05; poborze mocy przy tych samych nakładach kosztów na ogrzewanie i chłodzenie na poziomie zaledwie 6KW, co stanowi 40% mniej niż w przypadku tradycyjnych klimatyzacji elektrycznych. bardzo niskie zużycie energii; brak zanieczyszczenia powietrza w miejscu używania; bardzo niski poziom hałasu; możliwość 100% pracy z wykorzystaniem czystej energii; BARDZO niskie koszty operacyjne, łatwe parkowanie, przyjemność czerpana z jeżdżenia nowoczesnym pojazdem, brak konieczności zatrzymywania się na stacjach benzynowych (szczególnie biorąc pod uwagę panujące tam przykre zapachy), brak konieczności ponoszenia kosztów z tytułu podatku drogowego (EAPC – elektryczne rowery), wymagania serwisowe ograniczone do minimum, itd.

Zastosowanie rynkowe

Branża elektromaszynowa - Całościowa zmiana napędu autobusów z przestarzałego silnika olejowego (Diesel) na nowoczesny napęd elektryczny. Nasz system się wyróżnia ponieważ stosujemy jedyne w swoim rodzaju cylindryczne baterie litowe produkowane przez naszych partnerów biznesowych, które charakteryzują się dużym bezpieczeństwem, dużą pojemnością, wysokim wskaźnikiem energii, znacząco niską temperaturą pracy i małym oporem wewnętrznym. Standardowa pojemność ogniwa wynosi 90Ah/3,2V, a gęstość energii dochodzi do 160Wh/kg. System zarządzania bateriami (BMS) przyczynia się do utrzymywania ciągłości pracy i dłuższej żywotności baterii. Stan rozładowania do poziomu 90%. Żywotność ogniwa wynosi 2 000, co oznacza 1 500 cykli w przypadku montażu jako moduł akumulatora pojazdu.

Tagi

Branże

Lokalizacja

Forma ochrony

Wynalazek

Poziom gotowości technologicznej

None

Forma komercjalizacji

Licencja

Dodatkowe informacje

Inne podmioty/osoby nie posiadają praw własności do tej technologii.
Posiadający technologię zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem.

Dodano 12 maja 2021 16:55

Wróć na stronę "Bazy"