Osprzęt do ładowania dla lekkich pojazdów drogowych z zamkniętym lub otwartym nadwoziem ciężarowym oraz przyczep towarowych.

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE I PROCESY PRZEMYSŁOWE (W UJĘCIU HORYZONTALNYM)

ikona bez podpisów - fiolet: 
/sites/default/files/gradient_budownictwo-09_0.png
/sites/default/files/styles/miniaturka_200x200/public/branze/budownictwo.jpg?itok=-PEpG3sj

Osprzęt do ładowania dla lekkich pojazdów drogowych z zamkniętym lub otwartym nadwoziem ciężarowym oraz przyczep towarowych.

edwardsosna@yahoo.de
Forma ochrony: 
Patent
Poziom gotowości technologicznej (TRL): 
TRL 3
Forma komercjalizacji: 
Sprzedaż praw własności


Dawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do technologii
Opis technologii: 

Technologia dotyczy osprzętu podnośnego dla pojazdów drogowych, zwłaszcza lekkich samochodów z zamkniętym nadwoziem ciężarowym bądź otwartym nadwoziem skrzyniowym lub dla przyczep towarowych.

Stanowi wyposażenie umożliwiające załadunek względnie wyładunek własnego samochodu lub przyczepy.

Istnieje powszechny i nie rozwiązany dotąd w globalnej skali problem związany z brakiem prostego i skutecznego osprzętu związanego z pojazdem, który umożliwiałby załadunek lub wyładunek własnego pojazdu.

Aktualnie do prac ładunkowych wykorzystywane są wózki widłowe i inne zewnętrzne urządzenia dźwigowe.

Mechanizacja za i wyładunków poprzez montaż żurawia przenośnego na podwoziu samochodowym za kabiną kierowcy lub z tyłu za skrzynią ładunkową jest rozwiązaniem nieprzydatnym dla samochodów z zamkniętym nadwoziem typu furgon gdzie przeładunki dokonywane są przez tylne drzwi nadwozia.

Montaż hydraulicznie uruchamianych podestów z platformą podnoszoną na wysokość podłogi nadwozia pojazdu nie rozwiązuje problemu z powodu braku możliwości poziomego przemieszczenia podniesionego ładunku do wnętrza nadwozia.

Zastosowanie w/w rozwiązań związane jest ze znacznym kosztem oraz utratą do 30% nośności użytecznej podwozia z powodu dużej masy własnej.

Wynalazek umożliwia rozwiązanie problemu poprzez zastosowanie prostego w budowie i obsłudze osprzętu podnośnego który stanowi dodatkowe wyposażenie pojazdu. Osprzęt zawiera torowisko stałe związane z ustrojem wsporczym w nadwoziu, wewnątrz którego osadzone są rolki jezdne torowiska ruchomego w postaci belki wspornikowej która zawiera przejezdny wózek wciągnika z hakiem podnoszenia. Belka torowiska stałego mocowana jest do poziomych poprzeczek pałąków, przedniego i tylnego których pionowe wzdłużnice związane są z podłogą nadwozia pojazdu.

Osprzęt może obsłużyć całą długość ładunkową nadwozia pojazdu, podnosząc i przemieszczając ładunek o masie do 500 kg.

Technologia jest przedmiotem dwóch patentów : PATENT nr PL230296 pt. „Osprzęt podnośny" oraz PATENT nr PL229450 pt."Sposób ładowania pojazdów".

Zalety/korzyści z zastosowania technologii: 

Pojazd wyposażony w osprzęt podnośny wg wynalazku stwarza nową możliwość użytkownikom lekkich samochodów ciężarowych z krytym lub otwartym nadwoziem oraz przyczep towarowych, realizować prace za- i wyładunkowe własnych pojazdów i być nienależnym od zewnętrznych urządzeń dźwigowych. Masa własna osprzętu nie przekracza 10 % nośności pojazdu, a jego użytkowanie nie wymaga uruchamiania silnika spalinowego w podwoziu dla wykonywania ruchów roboczych osprzętu. Wymagana wysokość podnoszenia podczas przeładunków jest mała co uzasadnia zastosowanie do podnoszenia ręcznego wciągnika łańcuchowego np firmy CarlStahl z grzechotką i sprzęgłem przeciążeniowym. Opcję stanowi wciągnik linowy z napędem elektrycznym prądu stałego. Poziome przemieszczanie ładunku dokonywane jest ręcznie dzięki małym oporom tocznie ułożyskowanych rolek jezdnych.

Zapotrzebowanie rynkowe na osprzęt dla zaspokojenia potrzeb ładunkowych samochodów typu furgon oraz przyczep towarowych oszacować można na tysiące sztuk,

Technologia wpisuje się w Krajową Inteligentną Specjalizację KIS/II/8 - Innowacyjne elementy wyposażenia środków transportu.

Zastosowanie rynkowe: 

Przemysł motoryzacyjny.

Transport drogowy.

Uprawnione przez Urząd Dozoru Technicznego firmy montujące osprzęt w pojazdach.



Dawca technologii oferuje doradztwo związane z wdrożeniem
Doradztwo w zakresie: 

Dokumentacja konstrukcyjna dla prototypu.

Załącznik: 

Dawca technologii:
Edward Sosna, Bartłomiej Sosna

Dane kontaktowe

dr inż. Edward Sosna
604233071

Kontakt z ARP

<strong>Nazwa podmiotu / Imię i nazwisko </strong>:

Edward Sosna, Bartłomiej Sosna
<strong>Czy prawa własności do technologii mają również inne podmioty / osoby?</strong>:

Nie
<strong>Nazwa technologii</strong>:
Osprzęt do ładowania dla lekkich pojazdów drogowych z zamkniętym lub otwartym nadwoziem ciężarowym oraz przyczep towarowych.
<br/><strong>Forma ochrony</strong>:
Patent
<br/><br/><strong>Dojrzałość technologii</strong>:
TRL 3
<br/><br/><strong>Forma komercjalizacji</strong>:
Sprzedaż praw własności
<br/><br/><strong>Opis technologii</strong>:

Technologia dotyczy osprzętu podnośnego dla pojazdów drogowych, zwłaszcza lekkich samochodów z zamkniętym nadwoziem ciężarowym bądź otwartym nadwoziem skrzyniowym lub dla przyczep towarowych.

Stanowi wyposażenie umożliwiające załadunek względnie wyładunek własnego samochodu lub przyczepy.

Istnieje powszechny i nie rozwiązany dotąd w globalnej skali problem związany z brakiem prostego i skutecznego osprzętu związanego z pojazdem, który umożliwiałby załadunek lub wyładunek własnego pojazdu.

Aktualnie do prac ładunkowych wykorzystywane są wózki widłowe i inne zewnętrzne urządzenia dźwigowe.

Mechanizacja za i wyładunków poprzez montaż żurawia przenośnego na podwoziu samochodowym za kabiną kierowcy lub z tyłu za skrzynią ładunkową jest rozwiązaniem nieprzydatnym dla samochodów z zamkniętym nadwoziem typu furgon gdzie przeładunki dokonywane są przez tylne drzwi nadwozia.

Montaż hydraulicznie uruchamianych podestów z platformą podnoszoną na wysokość podłogi nadwozia pojazdu nie rozwiązuje problemu z powodu braku możliwości poziomego przemieszczenia podniesionego ładunku do wnętrza nadwozia.

Zastosowanie w/w rozwiązań związane jest ze znacznym kosztem oraz utratą do 30% nośności użytecznej podwozia z powodu dużej masy własnej.

Wynalazek umożliwia rozwiązanie problemu poprzez zastosowanie prostego w budowie i obsłudze osprzętu podnośnego który stanowi dodatkowe wyposażenie pojazdu. Osprzęt zawiera torowisko stałe związane z ustrojem wsporczym w nadwoziu, wewnątrz którego osadzone są rolki jezdne torowiska ruchomego w postaci belki wspornikowej która zawiera przejezdny wózek wciągnika z hakiem podnoszenia. Belka torowiska stałego mocowana jest do poziomych poprzeczek pałąków, przedniego i tylnego których pionowe wzdłużnice związane są z podłogą nadwozia pojazdu.

Osprzęt może obsłużyć całą długość ładunkową nadwozia pojazdu, podnosząc i przemieszczając ładunek o masie do 500 kg.

Technologia jest przedmiotem dwóch patentów : PATENT nr PL230296 pt. „Osprzęt podnośny" oraz PATENT nr PL229450 pt."Sposób ładowania pojazdów".


<strong>Zalety/korzyści z zastosowania technologii</strong>:

Pojazd wyposażony w osprzęt podnośny wg wynalazku stwarza nową możliwość użytkownikom lekkich samochodów ciężarowych z krytym lub otwartym nadwoziem oraz przyczep towarowych, realizować prace za- i wyładunkowe własnych pojazdów i być nienależnym od zewnętrznych urządzeń dźwigowych. Masa własna osprzętu nie przekracza 10 % nośności pojazdu, a jego użytkowanie nie wymaga uruchamiania silnika spalinowego w podwoziu dla wykonywania ruchów roboczych osprzętu. Wymagana wysokość podnoszenia podczas przeładunków jest mała co uzasadnia zastosowanie do podnoszenia ręcznego wciągnika łańcuchowego np firmy CarlStahl z grzechotką i sprzęgłem przeciążeniowym. Opcję stanowi wciągnik linowy z napędem elektrycznym prądu stałego. Poziome przemieszczanie ładunku dokonywane jest ręcznie dzięki małym oporom tocznie ułożyskowanych rolek jezdnych.

Zapotrzebowanie rynkowe na osprzęt dla zaspokojenia potrzeb ładunkowych samochodów typu furgon oraz przyczep towarowych oszacować można na tysiące sztuk,

Technologia wpisuje się w Krajową Inteligentną Specjalizację KIS/II/8 - Innowacyjne elementy wyposażenia środków transportu.


<strong>Zastosowanie rynkowe</strong>:

Przemysł motoryzacyjny.

Transport drogowy.

Uprawnione przez Urząd Dozoru Technicznego firmy montujące osprzęt w pojazdach.


<strong>Słowa kluczowe</strong>:<br/>
załadunek pojazdów, załadunek przyczep, załadunek samochodów furgon, osprzęt załadunkowy
<br/><br/><strong>Dawca zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem</strong>:
Tak
<strong>Doradztwo w zakresie</strong>:

Dokumentacja konstrukcyjna dla prototypu.




Kontakt:
dr inż. Edward Sosna
edwardsosna@yahoo.de
604233071
Dawcy - PDF