Baza technologii
![Logo wpisu F1Electric](/media/post_category_images/technology_K9x5PzE.jpg)
F1Electric
Sebastian Folta
Opis technologii / usługi
Budowa samochodu wyścigowego zoptymalizowanego do udziału w Międzynarodowych Wyścigach Górskich , zdolnego do wygrywania klasyfikacji generalnej zawodów. Innowacja ma na celu zastąpienie obecnego najmocniejszego dopuszczonego napędu spalinowego dla prototypowych samochodów wyścigowych, napędem elektrycznym. Wyścigi Górskie jako najstarsza dyscyplina sportu samochodowego zapewnia idealne warunki do promowania napędu elektrycznego, ze względu na krótki dystans biegu zawodów jak i możliwość wykorzystania potencjału napędu. Oprócz samej roli promotora, gotowy prototyp może stać sie produktem handlowym, oferowanym do sprzedaży i wynajmu w całej Europie. Międzynarodowa Federacja Samochodowa dopuści takie samochody do zawodów, od roku 2019, stąd gotowy produkt może być dostępny jako jeden z pierwszych na rynku
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
Innowacyjny samochód będzie oferował przewyższające osiągi w porównaniu do obecnych samochodów z napędem spalinowym. Ponadto zapewni bezpieczeństwo zawodnika, obniży koszty uczestnictwa w zawodach, oraz z pracami związanymi z przeglądami technicznymi. Ekologiczność napędu pozwoli pomyśleć nad nową formą zawodów w miejscach obecnie niedostępnych - górskie parki narodowe, miasta, pomieszczenia zamknięte.
Zastosowanie rynkowe
Sport samochody od zarania motoryzacji był miejscem walidacji poprawności obliczeń konstrukcyjnych i wykonania zarówno całych pojazdów, jak i zespołów, podzespołów i części.Technologia użyta i przetestowana w sporcie samochodowym, w jej najcięższej dyscyplinie pozwoli skrócić testy i zapewnić poprawne działanie urządzeniom mających późniejsze zastosowanie w produkcji masowej bezemisyjnych samochodów. W tym konkretnym przypadku będą to elementy elektroniki samochodowej, sterowania układami elektromechanicznymi, dopracowanie użytkowania napędu elektrycznego dużej mocy. Ponadto testowanie rozwiązań w sporcie samochodowym podnosi prestiż przedsiębiorstwa, budując u użytkownika zaufanie i indentyfikowanie się z marką