Baza technologii


Logo wpisu Fabryka Pod klucz autobusów elektrycznych = Elektryczny system napędowy dla autobusów

Fabryka Pod klucz autobusów elektrycznych = Elektryczny system napędowy dla autobusów

Halina Jaskuła

Opis technologii

MCI Invest Ltd (MCI) oferuje Transfer Technologii i Licencję dotyczące zapewnienia fabryki autobusów elektrycznych "pod klucz", w zakresie karoserii, napędu, ładowarek itp. Produkty to: Kompletne 12m autobusy elektryczne z ładowarkami pokładowymi. Autobusy mogą przejechać 230 km na jednym ładowaniu z włączoną klimatyzacją. Autobusy można ładować w nocy lub szybko doładować w 80% w 150 minut. Pełne ładowanie zajmie 6-7 godzin (100%), a w 95% - trzy godziny. Kompletne 18-metrowe autobus elektryczne (takie, jak wyprodukowaliśmy dla Niemiec) mają masę własną pojazdu 18 tyś. kg przy 30 tyś. kg dopuszczalnego ciężaru całkowitego. Przy jednym ładowaniu co 7 godzin, autobusy mogą przejeżdżać 350-500 km przy wymaganej prędkości 70 km/h. Stacja ładowania i jednostka kontrolna.

Zalety / korzyści z zastosowania technologii

Elementami przełomowymi tego układu napędowego są: wysoka niezawodność, dobre osiągi oraz niski koszt; system montażu pojazdu zajmuje jedynie kilka godzin ze względu na wysoce zintegrowane zaprojektowanie; komponenty mają niską wagę; brak w zaprojektowaniu przekładni dla układu napędowego to wielka oszczędność czasu/kosztów konserwacji; funkcja regeneracji silnika zapewnia podwójną ochronę podczas użytkowania pojazdu; wysoka niezawodność przyczynia się do ponad 8-letniego okresu użytkowania silnika i kontrolera; gęstość energii wysokopojemnościowej baterii sięga 160Wh/kg, stosunek objętości wynosi 10-20%; zastosowaliśmy baterię większą od tradycyjnej, z systemem przeciwpożarowym; wydajność sprężarki elektrycznej klimatyzacji sięga 3,05; koszty zużycia mocy tego samego poziomu ogrzewania i chłodzenia to jedynie 6kW - 40% niższe niż tradycyjnej klimatyzacji elektrycznej. Bardzo niskie zużycie energii; zerowe zanieczyszczenie powietrza w miejscu użytkowania; bardzo niskie zanieczyszczenie hałasem; może użytkować w 100% energię zero-emisyjną; ponadto, istnieje wiele innych korzyści dla posiadacza technologii - bardzo tanie przejazdy, łatwe parkowanie, frajda z jazdy najnowszą technologią, brak potrzeby zatrzymywania się na zalatujących benzyną stacjach paliw, brak kosztów podatku drogowego (na rowery elektryczne (rowery elektryczne ze wspomaganiem pedałowania)), minimalne wymagania serwisowe, itd.

Zastosowanie rynkowe

Branża elektromaszynowa Linia produkcyjna "pod klucz" dla karoserii oraz produkcja i zastosowanie napędów energii elektrycznej dla autobusów 12 i 18-metrowych. Kompletne układy napędów elektrycznych dla nowych autobusów 12-metrowych, wyprodukowanych na miejscu, dostarczonych w celu pracy na układzie zestawów baterii litowych, odpowiednich dla zakresu operacyjnego 230 km (z klimatyzacją) na jedno ładowanie. Kompletne układy napędów elektrycznych dla istniejących autobusów 18-metrowych, dostarczonych w celu pracy na układzie zestawów baterii litowych, odpowiednich dla zakresu operacyjnego 300 km (z klimatyzacją) 500 km (zwykłego) na jedno ładowanie. Szybkie ładowarki pokładowe obsługujące pięć autobusów konwertowanych. 45-90 kW. dla zestawów akumulatorów 346 V i 800 Ah. Całkowicie: 277 kWh dla każdego autobusu. Długoterminowa umowa na dostawy zestawów akumulatorów o wysokiej gęstości energii.

Tagi

Branże

Lokalizacja

Forma ochrony

Wynalazek
Strzeżone know-how

Poziom gotowości technologicznej

None

Forma komercjalizacji

Licencja

Dodatkowe informacje

Inne podmioty/osoby nie posiadają praw własności do tej technologii.
Posiadający technologię zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem.

Dodano 12 maja 2021 16:53

Wróć na stronę "Bazy"