Baza technologii
Konstrukcja nawierzchni drogowej o podwyższonej trwałości zmęczeniowej
Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
Opis technologii / usługi
Przedmiotem wynalazku jest konstrukcja nawierzchni drogowej o podwyższonej trwałości zmęczeniowej, przeznaczona zwłaszcza do budowy nawierzchni drogowych o znacznym obciążeniu ruchem. Zaletą rozwiązania według wynalazku jest zwiększona trwałość użytkowa przy wysokiej odporności na powstawanie spękań zmęczeniowych. Dzięki rozwiązaniu istnieje możliwość wydłużenia okresu eksploatacji całej konstrukcji bez konieczności przebudowy warstwy wiążącej.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
- zwiększona trwałość zmęczeniowa konstrukcji, - wydłużony okres międzyremontowy nawierzchni drogowej, - zwiększenie odporności nawierzchni na powstawanie spękań odbitych inicjowanych w spodzie warstwy. Nowoczesne konstrukcje o wydłużonej trwałosci wymagają stosowania asfaltów modyfikowanych. Modyfikacja asfaltu gumą jest alternatywną technologią do powszechnie stosowanych asfaltów modyfikowanych polimerem SBS. Konstrukcja o wydłużonej trwałości zmęczeniowej jest rozwiązaniem nowoczesnym i jest stosowanie wynika z analiz LCA. Ponadto recykling gumy z opon samochodowych jest wymagany ustawą produktową. W proponowanej w wynalazku technologii wykorzystuje się surowiec odnawialny w postaci oleju rzepakowego.
Zastosowanie rynkowe
Przedmiotem wynalazku jest konstrukcja nawierzchni drogowej o podwyższonej trwałości zmęczeniowej, przeznaczona zwłaszcza do budowy nawierzchni drogowych o znacznym obciążeniu ruchem. Zaletą rozwiązania według wynalazku jest zwiększona trwałość użytkowa przy wysokiej odporności na powstawanie spękań zmęczeniowych. Dzięki rozwiązaniu istnieje możliwość wydłużenia okresu eksploatacji całej konstrukcji bez konieczności przebudowy warstwy wiążącej.
Tagi
Branże
Lokalizacja
Dane podmiotu
Nazwa: Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
NIP: 7010360620