Baza technologii

Metoda organizacji sieci sklepów
Olgierd Masłowski
Opis technologii / usługi
Przedmiotem Projektu jest metoda organizacji sieci sklepów w nowym, nieistniejącym na polskim rynku formacie. Format wielkości sklepów z sieci można przyjąć od zbliżonego do Żabki poprzez format Lidl/Biedronka aż do rozmiaru supermarketu Auchan. Model biznesowy może zostać dostosowany do wymaganej wielkości i innych założeń klientów. Model rozwiązuje problem działania w warunkach obecnej konkurencji oraz problem rozwoju sieci włącznie z finansowaniem. Wzrost sieci odbbywa się poprzez przejmowanie klientów konkurencji.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
Projekt umożliwia budowę sieci sklepów spożywczych o wielkości minimum Żabki bez korzystania dotychczas znanych rozwiązań jak franczyza. Zupełnie nowa organizacja sieci umozliwia w dzisiejszych warunkach zbudowanie silnej sieci, konkurującej z sukcesem z obecnymi na rynku liderami jak JMD czy Lidl/Kaufland. Projekt nie wymaga żadnej zmiany obowiązującego w Polsce prawa, jest odporny na spodziewane zmiany jak zakaz handlu w niedzielę i ma szereg innych zalet. Projekt może zostać wprowadzony jako mechanizm ratunkowy dla istniejącej już sieci, znajdującej się w trudnej sytuacji. Główna korzyść to możliwość nieograniczonego wzrostu firmy w polskich warunkach kosztem konkurencji.
Zastosowanie rynkowe
Handel wielkopowierzchniowy, sieci sklepów spożywczych.