Baza technologii

Sposób wytwarzania lepiszcza asfaltowego
Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
Opis technologii / usługi
Asfalt drogowy jest tradycyjnie stosowanym materiałem wiążącym (lepiszczem) do mieszanek mineralno-asfaltowych przeznaczonych do budowy dróg. Zwykłe właściwości asfaltu drogowego nie zawsze są wystarczające, co wymusza modyfikację jego właściwości, zazwyczaj polimerami typu elastomerowego lub duroplastami. Jedną z metod modyfikacji asfaltu elastomerem jest modyfikacja asfaltu drogowego dodatkiem gumy pochodzącej z recyklingu np. opon samochodowych.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
- proces aktywacji gumy przebiega w temperaturze otoczenia, - łagodny proces dewulkanizacji wpływa pozytywnie na jakość dewulkanizowanej gumy, - poprawia właściwości zmodyfikowanego asfaltu Modyfikacja asfaltu gumą jest alternatywą technologią do asfaltów modyfikowanych polimerem SBS. Rozdrobniona guma z recyklingu opon samochodowych jest surowcem wtórnym o połowę tańszym od asfaltu. W procesie modyfikacji od 15 do 20% asfaltu zastępuje się tańszą o połowę gumą. Recykling gumy z opon samochodowych jest wymagany ustawą produktową. W proponowanej w wynalazku technologii wykorzystuje się surowiec odnawialny w postaci oleju rzepakowego.
Zastosowanie rynkowe
Poprawa właściwości asfaltu drogowego stosowanego do budowy dróg poprzez jego modyfikację.
Tagi
Branże
Lokalizacja
Dane podmiotu
Nazwa: Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
NIP: 7010360620