Baza technologii
Układ odladzania sieci trakcyjnej prądu stałego z przekształtnikiem
Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
Opis technologii / usługi
Rozwiązanie procesu ochrony przed oszronieniem, oblodzeniem i odladzania sieci trakcyjnej w celu zapewnienia ciągłości ruchu pociągów elektrycznych poprzez grzanie sieci trakcyjnej przy niskim zużyciu energii. Praktycznie cała energia zużywana jest na grzanie przewodów przy minimalnych stratach. Możliwe jest również podwyższenie napięcia w sieci trakcyjnej przy wystąpieniu stanów awaryjnych.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
Możliwość zapobiegania i usuwania osadów szronu i lodu na sieci trakcyjnej prądu stałego. Zapewnienie możliwości równoległej normalnej eksploatacji sieci trakcyjnych przez pociągi w trakcie procesu zapobiegania oblodzeniu, krótki czas odladzania. Brak dodatkowych rezystorów obciążeniowych sieci trakcyjnej co zmniejsza kilkukrotnie ilość energii elektrycznej potrzebnej do odladzania. W przypadku gdy w sieci płynie prąd roboczy pobierany przez pociąg zmniejsza się prąd odladzania wymuszany przez dodatkowy przekształtnik co zmniejsza zużycie energii na proces grzania i jednocześnie zapobiega przegrzaniu sieci trakcyjnej. Stosunkowo niskie koszty ochrony. Duża niezawodność systemu.
Zastosowanie rynkowe
Poprawa niezawodności pracy linii kolejowych w okresie zimowym przez zapobieganie oblodzeniu i oszronieniu. Sieci trakcyjne prądu stałego na liniach dwutorowych. Układ zapewnia możliwość normalnej eksploatacji sieci trakcyjnych przez pociągi w warunkach grożących osadzaniem się szronu i lodu na sieci. Wymuszenie prądu przez pracę dodatkowego przełącznika i przekształtnika zapewnia podgrzanie sieci trakcyjnej powyżej temperatury 0 stopni i nie dopuszcza do osadzania się szronu i lodu. W przypadku gdy w sieci płynie prąd roboczy pobierany przez pociąg zmniejszany zostaje prąd wymuszony przez przekształtnik co zmniejsza zużycie energii na proces grzania i zapobiega przegrzaniu sieci trakcyjnej. Jednocześnie jest możliwe podniesienia napięcia w sieci trakcyjnej z której pociąg pobiera prąd. Sieci trakcyjne kolejowe : Polska, Włochy, Słowenia, Hiszpania, Francja
Tagi
Branże
Lokalizacja
Dane podmiotu
Nazwa: Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.
NIP: 7010360620