Baza technologii


Logo wpisu Układ odladzania sieci trakcyjnej prądu stałego z przekształtnikiem

Układ odladzania sieci trakcyjnej prądu stałego z przekształtnikiem

Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.

Opis technologii

Rozwiązanie procesu ochrony przed oszronieniem, oblodzeniem i odladzania sieci trakcyjnej w celu zapewnienia ciągłości ruchu pociągów elektrycznych poprzez grzanie sieci trakcyjnej przy niskim zużyciu energii. Praktycznie cała energia zużywana jest na grzanie przewodów przy minimalnych stratach. Możliwe jest również podwyższenie napięcia w sieci trakcyjnej przy wystąpieniu stanów awaryjnych.

Zalety / korzyści z zastosowania technologii

Możliwość zapobiegania i usuwania osadów szronu i lodu na sieci trakcyjnej prądu stałego. Zapewnienie możliwości równoległej normalnej eksploatacji sieci trakcyjnych przez pociągi w trakcie procesu zapobiegania oblodzeniu, krótki czas odladzania. Brak dodatkowych rezystorów obciążeniowych sieci trakcyjnej co zmniejsza kilkukrotnie ilość energii elektrycznej potrzebnej do odladzania. W przypadku gdy w sieci płynie prąd roboczy pobierany przez pociąg zmniejsza się prąd odladzania wymuszany przez dodatkowy przekształtnik co zmniejsza zużycie energii na proces grzania i jednocześnie zapobiega przegrzaniu sieci trakcyjnej. Stosunkowo niskie koszty ochrony. Duża niezawodność systemu.

Zastosowanie rynkowe

Poprawa niezawodności pracy linii kolejowych w okresie zimowym przez zapobieganie oblodzeniu i oszronieniu. Sieci trakcyjne prądu stałego na liniach dwutorowych. Układ zapewnia możliwość normalnej eksploatacji sieci trakcyjnych przez pociągi w warunkach grożących osadzaniem się szronu i lodu na sieci. Wymuszenie prądu przez pracę dodatkowego przełącznika i przekształtnika zapewnia podgrzanie sieci trakcyjnej powyżej temperatury 0 stopni i nie dopuszcza do osadzania się szronu i lodu. W przypadku gdy w sieci płynie prąd roboczy pobierany przez pociąg zmniejszany zostaje prąd wymuszony przez przekształtnik co zmniejsza zużycie energii na proces grzania i zapobiega przegrzaniu sieci trakcyjnej. Jednocześnie jest możliwe podniesienia napięcia w sieci trakcyjnej z której pociąg pobiera prąd. Sieci trakcyjne kolejowe : Polska, Włochy, Słowenia, Hiszpania, Francja

Tagi

Branże

Lokalizacja

Dane podmiotu

Nazwa: Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o.

NIP: 7010360620

Adres www: http://www.ibs.pw.edu.pl

Typ podmiotu: Przedsiębiorstwo

Wielkość: Małe

Forma ochrony

Wynalazek

Poziom gotowości technologicznej

None

Forma komercjalizacji

Sprzedaż praw własności
Współpraca techniczna (umowa o doradztwo)
Komercyjne usługi badawcze

Dodatkowe informacje

Inne podmioty/osoby nie posiadają praw własności do tej technologii.
Posiadający technologię zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem.

Dodano 12 maja 2021 16:54

Wróć na stronę "Bazy"