Baza technologii

usługa uwierzytelniania użytkowników przy użyciu telefonów komórowych
Henryk Kułakowski
Opis technologii / usługi
Dynamiczny rozwój cyfrowej gospodarki pociąga za sobą całkowicie nowe wyzwania w zakresie cyfrowej tożsamości. Rosnąca liczba kont internetowych i coraz większe wymagania dotyczące złożoności haseł powodują, iż użytkownicy korzystają z tych samych, jak najprostszych haseł do wielu serwisów. Jednocześnie gwałtownie rośnie liczba ataków internetowych i wyłudzeń cyfrowych tożsamości. Powoduje to ogromne straty – dla użytkowników i dla biznesu. Najpopularniejszy na rynku sposób uwierzytelniania użytkowników nie zdaje już egzaminu i jest mało bezpieczny. Możliwość zapamiętywania haseł w przeglądarkach czy logowanie za pomocą serwisów społecznościowych zwiększa wygodę użytkowników kosztem ich bezpieczeństwa. Obecne wymogi bezpieczeństwa, w tym narzucone przez Unię Europejską w ramach dyrektywy eIDAS, zalecają stosowanie tzw. dwuskładnikowego uwierzytelniania, wykorzystującego dwie spośród trzech niezależne metod: coś co wiem, coś co mam bądź cecha mojej osoby. PHONEID nie tylko spełnia wysokie wymagania odnośnie poziomu zaufania cyfrowej tożsamości, ale dodatkowo jest proste i wygodne w użyciu, co jest niezwykle istotne z punktu widzenia użytkownika końcowego. W odróżnieniu od konkurencyjnych rozwiązań PHONEID może być masowo wdrożony przy minimalnych nakładach inwestycyjnych, gdyż dostępne jest z dowolnego, nawet najprostszego telefonu komórkowego, bez użycia transmisji danych. Jednocześnie rozwiązanie to w pełni obsługuje najnowsze technologie (NFC, QR code czy biomterię). PHONEID to nie tylko optymalne rozwiązanie do weryfikacji tożsamości użytkownika, ale również jego identyfikacji, co jest nowością na rynku. Olbrzymim atutem rozwiązania jest również możliwość zapewnienia jednolitego sposobu uwierzytelniania we wszystkich kanałach kontaktu z klientem: poprzez stronę internetową, aplikację na telefonie, call center czy w fizycznym punkcie.
Zalety / korzyści z zastosowania technologii
większe bezpieczeństwo klientów/użytkowników, większa wygoda i prostota, niższe koszty obsługi klienta, jednolity model uwierzytelniania we wszystkich kanałach kontaktu z klientem, minimalne nakłady inwestycyjne,
Zastosowanie rynkowe
identyfikacja i uwierzytelnianie użytkowników w różnych kanałach dostępu (we, aplikacja, call center, fizyczne punkty), weryfikacja numerów telefonów,