Baza technologii


Logo wpisu Wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość

Wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość

CreativeStudio.com.pl Adrian Łapczyński

Opis technologii / usługi

Wdrażamy rozwiązania VR + AR w przedsiębiorstwach, korporacjach i firmach w celach głównie szkoleniowych. VR (ang. Virtual Reality) to w skrócie rzecz biorąc przedstawienie wirtualnego świata w taki sposób, że widziane w nim obiekty sprawiają wrażenie fizycznej, przestrzennej obecności. Jeśli założymy na głowę gogle wirtualnej rzeczywistości oraz słuchawki – dwa najważniejsze nasze zmysły poznawcze będą odcięte od bodźców świata zewnętrznego. Możemy mieć pewność, że żaden zewnętrzny bodziec nie będzie mógł nas rozproszyć Jeśli tak będzie – doznamy tzw. immersji, czyli pełnego zanurzenia się zmysłów człowieka w świecie wirtualnym. Wirtualna rzeczywistość głównie znajduje zastosowanie w biznesie i marketingu. Od 2-3 lat powstają dedykowane rozwiązania, które są wykorzystywane głównie w komunikacji marketingowej firm. Pojawiają się również rozwiązania szkoleniowe skierowane do zakładów produkcyjnych. Wirtualna rzeczywistość to dopiero powstająca dziedzina, stąd liczba zastosowań dopiero się zwiększa.

Zalety / korzyści z zastosowania technologii

1. Bezpieczeństwo Osoby biorące udział w szkoleniach VR są w pełni bezpieczne. Możemy zasymulować w pełni realistyczne warunki panujące podczas dowolnej produkcji, umieścić w tym środowisku człowieka i bez ryzyka pozwolić mu na popełnianie dowolnej ilości błędów w trakcie procesu edukacji. Co więcej, już na samym początku szkolenia, bez ryzyka, osoby biorące w nim udział mogą wykonywać najbardziej skomplikowane i niebezpieczne operacje. 2. Czas i efektywność szkoleń Głównym problemem z jakim nasi klienci często borykają się jest ograniczony czas i możliwości percepcyjne osób biorących udział w szkoleniu. Ze względów ekonomicznych oczywiście jest uzasadnione, aby szkolenia praktyczne odbywały się w większych grupach. Jednak poziom skupienia i przyswajalności wiedzy człowieka, który znajduje się w większej grupie jest znacznie bardziej ograniczony niż w przypadku szkoleń indywidualnych. Korzystając z wirtualnej rzeczywistości nie musimy angażować instruktora. Jest on na stałe umieszczony w środowisku szkoleniowym i poświęca dokładnie tyle uwagi ile potrzebują tego uczestnicy szkolenia. Każde szkolenie z wykorzystaniem VR jest szkoleniem indywidualnym. Użytkownik ma do dyspozycji dokładnie tyle czasu, możliwości i prób, ile mu potrzeba. Najważniejsze jest by mógł on w pełni opanować wszystkie zagadnienia, zanim pojawi się w hali/zakładzie produkcyjnym. Takie podejście wpływa na znacznie wyższy stopień zapamiętania i przyswojenia treści niż w przypadku tradycyjnych szkoleń. 3. Optymalizacja kosztów Nasze oprogramowanie tworzymy w sposób modułowy. Oznacza to, że w miarę rozwoju procesu szkoleniowego możemy projektować dodatkowe moduły szkoleniowe. Każdy z modułów szkoleniowych projektujemy raz i przekazujemy Państwu nieograniczoną czasowo i terytorialnie możliwość korzystania z niego. Wśród naszych dotychczasowych klientów zazwyczaj po 6-8 miesiącach koszty wyprodukowania aplikacji szkoleniowej VR wyrównują się z kosztami zatrudnienia trenerów i organizacji szkoleń przez ten sam okres czasu. Późniejsze organizowanie szkoleń z wykorzystaniem aplikacji VR staje się znacznie korzystniejsze niż organizowanie szkoleń w tradycyjny sposób. 4. Akwizycja i analiza szczegółowych danych o uczestniku szkoleń W każdym oprogramowaniu szkoleniowym, najmniejszy ruch użytkownika może być analizowany i rejestrowany w systemie. Możemy zatem bardzo szczegółowo, krok po kroku przeanalizować pełen proces szkoleniowy danego uczestnika. Przygotowując odpowiednie scenariusze szkoleniowe, które np. będą symulowały dodatkowe sytuacje niebezpieczne, zagrożenia lub nieprzewidziane zdarzenia, możemy na bieżąco analizować jak dany uczestnik zachowa się w sytuacji silnego stresu i zagrożenia. Wszystkie tego typu scenariusze mogą być wyzwalane losowo lub zdalnie w dowolnym momencie przez osoby kontrolujące szkolenie. Wszelkie dane pozyskane w ten sposób można archiwizować celem późniejszej analizy. 5. Symulowanie zjawisk niebezpiecznych i zdarzeń losowych W wirtualnej rzeczywistości możemy zasymulować dowolne zdarzenie, niebezpieczeństwo lub ryzyko, na które mogą napotkać pracownicy zakładów produkcyjnych. Zupełnie bez konsekwencji możemy wywoływać wielokrotnie tego typu zagrożenia i badać jak zachowają się uczestnicy szkoleń. W ten sposób możemy podnieść ogólne bezpieczeństwo pracy w zakładzie. Możliwe stanie się przetestowanie obecnie istniejących procedur w warunkach niezwykle realistycznie symulowanego zagrożenia.

Zastosowanie rynkowe

Wdrazamy dedykowane narzędzie w technologii VR, które znacznie usprawnia prototypowanie produkcji oraz analizę procesów zachodzących na hali produkcyjnej. Stworzona przez nas aplikacja VR, dedykowana dla przemysłu 4.0 powstaje wspólnie z profesorami z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Konsultację merytoryczną zapewniają osoby, które na co dzień zarządzają dużymi zakładami produkcyjnymi. Pierwsze, testowe uruchomienie aplikacji wraz z 4 różnymi środowiskami produkcyjnymi zostanie uruchomione w ramach programu współpracy z WSB Wrocław i Opole. Studenci kierunków automatyzacja produkcji, automatyzacja systemów wytwarzania oraz inżynieria 4.0 będą mogli znaleźć się w różnych wirtualnych halach produkcyjnych. Precyzyjne odwzorowane środowiska w wirtualnej rzeczywistości pozwolą w pełni realistycznie analizować procesy jakie zachodzą podczas produkcji. Realizując rozwiązania VR dla przemysłu, widzimy doskonale jak wielki potencjał drzemie w połączeniu wirtualnej rzeczywistości z branżą produkcyjną. Poniżej wymieniamy kilka obszarów, w których wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Wirtualna rzeczywistość i szkolenia. Firma Krakodlew S.A. zlecając nam stworzenie interaktywnego symulatora VR, postawiła mocny krok w kierunku rewolucji przemysłowej Industry 4.0. W przypadku realizacji szkoleń, właśnie w takiej wirtualnej formie – firmy już na starcie oszczędzają masę pieniędzy, nie ponosząc zupełnie żadnego ryzyka. Gdyby takie szkolenie miało odbywać się w świecie rzeczywistym – oprócz kosztów, które w razie pomyłki szkolącego się operatora są gigantyczne – firma musiałby się także zmierzyć z wielkim ryzykiem. Wpuszczanie nowicjuszy. do hali produkcyjnej, w której rozgrzana stal topi się w temperaturze setek stopni Celsjusza jest bardzo ryzykownym zajęciem. Dlatego tworząc nasz symulator VR, odwzorowaliśmy w pełni realizm i specyfikę pracy na hali produkcyjnej. Suwnice oraz dźwigi mają takie same wymiary i układy sterowania jak w rzeczywistej hali. Dzięki temu osoba, która pozytywnie ukończy szkolenie w świecie VR, bez problemu odnajdzie się w pracy z rzeczywistymi maszynami. Anatomia VR, operacje i zabiegi medyczne VR Współpracujemy aktualnie z profesorami medycyny nad stworzeniem uniwersalnegonarzędzia VR, które umożliwi zarówno symulowanie skomplikowanych procesów takich jak operacje czy zabiegi medyczne, jak i pozwoli na znacznie szybsze przyswojenie wiedzy z zakresu anatomii. Rozwiązanie dedykowane dla lekarzy i studentów medycyny, które tworzymy dostępne jest aktualnie w wersji beta. Dowiedz się więcej o tym jak tworzymy zaawansowane aplikacje VR. Projekt ten już od początku otrzymał wiele pozytywnych opinii ze środowiska. Nauka anatomii poprzez wirtualną rzeczywistość pozwala dokładnie obejrzeć te miejsca, które dotychczas były niedostępne dla ludzkiego oka. Sięgnięcie ręką po kość, wyjęcie mięśnia, czy rozebranie oka człowieka na części daje znacznie skuteczniejszy obraz tego jak funkcjonuje ludzkie ciało, niż jakakolwiek książka do anatomii. Zabiegi medyczne wykonywane przy użyciu wirtualnej rzeczywistości pozwalają w sposób bezinwazyjny przeprowadzać skomplikowane zabiegi i operacje bez jakiegokolwiek ryzyka. Co więcej, jakiekolwiek czynności wykonane w wirtualnej rzeczywistości możemy w łatwy sposób monitorować i na bieżąco kontrolować poprawność ich wykonania, dając użytkownikowi informację zwrotną.

Tagi

Branże

Lokalizacja

Dane podmiotu

Nazwa: CreativeStudio.com.pl Adrian Łapczyński

NIP: 6792888718

Adres www: http://www.epicvr.pl

Typ podmiotu: Przedsiębiorstwo

Wielkość: Małe

Forma ochrony

Chronione prawem autorskim

Poziom gotowości technologicznej

None

Forma komercjalizacji

Licencja
Sprzedaż praw własności
Umowa produkcyjna (podwykonawstwo)

Dodatkowe informacje

Inne podmioty/osoby nie posiadają praw własności do tej technologii.
Posiadający technologię zapewnia doradztwo związane z wdrożeniem.

Linki


Dodano 12 maja 2021 16:55

Wróć na stronę "Bazy"